Page 4 - manual
P. 4

menjar-nos  un  mil·límetre  de   Potser la tria no sempre ha es-
      paper  en  la  zona  d’encaix.  Ho   tat prou encertada però el con-
      complicava, ho encaria, però   junt  s’ajusta  impecablement  a
      tiràvem endavant.         la filosofia del projecte.   [13]
      Paral·lelament  comencem  a   Som a l’estiu del 2004 i a Barce-
      contactar amb tota mena d’ar-  lona  les  institucions  s’esplaien
      tistes (tant reconeguts com no-  amb l’organització del Fòrum cul-
      vells), quant més variats millor:   turalment més multi i disciplinar-
      si teníem un pintor hiperrealis-  ment més inter. Res a veure amb
      ta en buscàvem un d’abstracte,   nosaltres.
      si  teníem  música  contemporà-  Després de passar més d’un any
      nia  ho  proposàvem  a  un  grup   parlant amb artistes i explicant-
      pop. Sovint els artistes només   los  el  projecte  (la  majoria  no
      es relacionen amb la seva disci-  van  entendre  res)  i  posterior-
      plina  i,  encara  dins  d’aquesta,   ment  perseguint-los  (alguns
      amb  una  tendència  concreta.   van ser complidors, d’altres en-
      Nosaltres  volíem  trencar     cara els esperem...) vam
      amb  això,  barrejar              contactar amb la Rai
      orígens,  cultures,                Ferrer  d’ArjoWiggins
      edats,  disciplines   [15]         (una important em-
      artístiques, estils...             presa paperera amb


                                                                  for  shaping  the                 enough  but  the
                                                                  piece  and  the  se-  [14]         whole  fits  comple-
                                                                  cond to chop 1 mm                  tely the philosophy
                                                                  of paper at the con-               of the project.
                                                                  tact  area.  It  turned            In the summer 2004
                                                                  out more and more dif-          in Barcelona, institu-
                                                                  ficult  and  expensive  but  we   tions  focused  on  the  organi-
                                                                  held on.                  sation  of  the  most  cultural
                                                                  At the same time, we started to   multi  and  disciplinary  inter
                                                                  contact  all  kind  of  artists  (fa-  Fòrum. Nothing to do with us.
                                                                  mous and starters): if we found   After  having  spent  more  than
                                                                  a  hyperrealistic  painter  we   one  year  telling  the  artists
                                                                  sought  an  abstract  one.  If   about the project (hardly any of
                                                                  we had contemporary music we   them  caught  the  idea)  and
                                                                  looked  for  a  pop  band.  Often,   tracking them down afterwards
                                                                  artists belong to one discipline   (some  of  them  responded
                                                                  and,  inside  it,  they  specialise   whereas we are still waiting for
                                                                  in  a  tendency.  We  wanted   others)  we  asked  Rai  Fer-
                                                                  to break the rule and             rer  (from  the  well-
                                                                  mix  up  origins,  cul-            known  paper  com-
                                                                  tures, ages, styles,...            pany  ArjoWiggins)
                                                                  The  selection  may                if  they  could  pro-
                                                                  not have been right                vide  us  with  the

      caba,  lo  encarecía,             pero el conjunto se
      pero seguíamos ade-      [16]      ajusta  impecable-
      lante.                             mente a la filosofía    [21]
      Paralelamente  em-                 del proyecto.
      pezamos  a  contactar             Estamos en el vera-
      con toda clase de artistas      no del 2004 y en Barce-
      (tanto  conocidos  como  nove-  lona las instituciones se entre-
      les), cuanto más variados mejor:   tienen  con  la organización  del
      si teníamos un pintor hiperrea-  Fórum culturalmente más multi
      lista  buscábamos  uno  abstrac-  y  disciplinarmente  más  inter.
      to,  si  contábamos  con  música   Nada que ver con nosotros.
      contemporánea lo proponíamos   Después  de  pasar  más  de  un
      a un grupo pop. A menudo los   año hablando con artistas y ex-
      artistas sólo se relacionan con   plicándoles el proyecto (la ma-
      los  de  su  propia  disciplina  y,   yor parte no entendieron nada)
      dentro de ella, con los de una   y posteriormente persiguiéndo-
      tendencia  concreta.  Nosotros   los  (algunos  fueron  cumplido-
      queríamos  romper  con  eso,   res, a otros todavía los estamos
      mezclar orígenes, culturas, eda-  esperando...), contactamos con
      des, disciplinas artísticas, esti-  Rai Ferrer, de ArjoWiggins (una
      los...  Quizá  la  elección  no  ha   importante  empresa  papelera
      sido  siempre  la  más  acertada,   con marcas tan conocidas como
   1   2   3   4   5   6   7   8