Page 4 - manual
P. 4
menjar-nos un mil·límetre de Potser la tria no sempre ha es-
paper en la zona d’encaix. Ho tat prou encertada però el con-
complicava, ho encaria, però junt s’ajusta impecablement a
tiràvem endavant. la filosofia del projecte. [13]
Paral·lelament comencem a Som a l’estiu del 2004 i a Barce-
contactar amb tota mena d’ar- lona les institucions s’esplaien
tistes (tant reconeguts com no- amb l’organització del Fòrum cul-
vells), quant més variats millor: turalment més multi i disciplinar-
si teníem un pintor hiperrealis- ment més inter. Res a veure amb
ta en buscàvem un d’abstracte, nosaltres.
si teníem música contemporà- Després de passar més d’un any
nia ho proposàvem a un grup parlant amb artistes i explicant-
pop. Sovint els artistes només los el projecte (la majoria no
es relacionen amb la seva disci- van entendre res) i posterior-
plina i, encara dins d’aquesta, ment perseguint-los (alguns
amb una tendència concreta. van ser complidors, d’altres en-
Nosaltres volíem trencar cara els esperem...) vam
amb això, barrejar contactar amb la Rai
orígens, cultures, Ferrer d’ArjoWiggins
edats, disciplines [15] (una important em-
artístiques, estils... presa paperera amb
for shaping the enough but the
piece and the se- [14] whole fits comple-
cond to chop 1 mm tely the philosophy
of paper at the con- of the project.
tact area. It turned In the summer 2004
out more and more dif- in Barcelona, institu-
ficult and expensive but we tions focused on the organi-
held on. sation of the most cultural
At the same time, we started to multi and disciplinary inter
contact all kind of artists (fa- Fòrum. Nothing to do with us.
mous and starters): if we found After having spent more than
a hyperrealistic painter we one year telling the artists
sought an abstract one. If about the project (hardly any of
we had contemporary music we them caught the idea) and
looked for a pop band. Often, tracking them down afterwards
artists belong to one discipline (some of them responded
and, inside it, they specialise whereas we are still waiting for
in a tendency. We wanted others) we asked Rai Fer-
to break the rule and rer (from the well-
mix up origins, cul- known paper com-
tures, ages, styles,... pany ArjoWiggins)
The selection may if they could pro-
not have been right vide us with the
caba, lo encarecía, pero el conjunto se
pero seguíamos ade- [16] ajusta impecable-
lante. mente a la filosofía [21]
Paralelamente em- del proyecto.
pezamos a contactar Estamos en el vera-
con toda clase de artistas no del 2004 y en Barce-
(tanto conocidos como nove- lona las instituciones se entre-
les), cuanto más variados mejor: tienen con la organización del
si teníamos un pintor hiperrea- Fórum culturalmente más multi
lista buscábamos uno abstrac- y disciplinarmente más inter.
to, si contábamos con música Nada que ver con nosotros.
contemporánea lo proponíamos Después de pasar más de un
a un grupo pop. A menudo los año hablando con artistas y ex-
artistas sólo se relacionan con plicándoles el proyecto (la ma-
los de su propia disciplina y, yor parte no entendieron nada)
dentro de ella, con los de una y posteriormente persiguiéndo-
tendencia concreta. Nosotros los (algunos fueron cumplido-
queríamos romper con eso, res, a otros todavía los estamos
mezclar orígenes, culturas, eda- esperando...), contactamos con
des, disciplinas artísticas, esti- Rai Ferrer, de ArjoWiggins (una
los... Quizá la elección no ha importante empresa papelera
sido siempre la más acertada, con marcas tan conocidas como